onsdag 8 april 2009

I påskveckan.

Många år sedan var det en av mina arbetskamrater som hade som fras att säga
-"Tiden går som en liter brännvin på bordet och Bröderna Lindqvist är på TV".
På den tiden var det Bröderna Lindqvist som var populära, den tiden som våra barn nu kallar för "..er tid." För dem som var med "på den tiden" är "Viggen" den musik man tänker på när Bröderna Lindqvist kommer på tal. Programmet hette "Nygammalt", en efterföljare heter idag "Allsång på Skansen".
Så det är sant, tiden går fort, man kan ju förstås jämföra det med olika förutsättningar. Skall jag själv jämföra tiden med en flaska brännvin då hade tiden närmast stått stilla.

I lördags, 4 april, besökte vi Kristianstads Konsthall där var vernissage på
Mette Björnsbergs och Rickard Johanssons konst.
Kristianstadbladets recension
För några år sedan kom Mette och Rickard in på mitt dåvarande kontor och presenterade en ide på ett konstverk de ville ha utfört i glasfiber. Vi fann varandra direkt, och efter något år blev det bestämt att Fosieplast skulle tillverka konstverket "Blomman".
Det var spännande, minst sagt, att tillverka konstverk är en konst!
Det blev några turer, det blir inte alltid som man tänkt sig från början.
Nu är det roligt att det finns ett konstverk i Gävle från min gamla arbetsplats. Företaget håller just nu på med ett nytt konstverk till Jennifer Forsberg, också verksam på Österlen.
En bit av det aktuella projektet...

Igår, det var tisdag då om jag minns rätt, åt jag upp en julklapp som Per gav mig. Jag var inte riktigt i form på julafton då jag kom hem från sjukhuset den dagen. Julklappen var bortglömd, men igår blev det en lunch på Grand i Lund. Det blev en stor räkmacka, nästa gång blir det en liten, jag är redan stor nog efter den mackan! När jag sitter och surfar för att se om Grand har några recept på nätet hittar jag den här receptsidan.
Bra! Men räkmackan hittar jag inte.
Den gick ner med ett glas vitt vin så den har det bra där den är.

I dagens Sydsvenska läste jag om "twitter", Sydsvenskan skall lägga upp en nyhetslänk dit, om jag förstått det rätt. Nyfiken surfade jag till twitter, det verkar som något liknande en facebook anslagstavla där man kan lämna korta status-meddelanden om vad man gör. Jag skapade en egen twitter-sida, hansmbg, kan inte låta bli att leka. Så här ser det ut....

Det händer ibland att Anita blir väldigt arg på mig. Det är ett säkert kort att reta upp henne med att börja en konversation med "Annars?.."
Undrar om den frasen retar andra också?

Annars... är allt bra med mig idag. Det verkar som kroppen blir van vid giftet jag har i mig, tröttheten är inte lika dräpande som den varit tidigare. Det känns så skönt att jag nu är inne på upploppet, bara två av sex cellgiftbehandlingar återstår. Det ska bli gott när det blir sommar, då hoppas jag att så mycket skall bli "som vanligt".
Det är onsdag före påsk.
Ha en Glad Påsk!

.

1 kommentar: