fredag 3 april 2009

Strax efter klockan 9 och lite senare.

.
På väg till öppenvårdscentralen. Går genom parken, grönområdet, heter det Nöbbelövsparken?
Ett välkänt namn när barnen var små var bananbacken.
Koltrastarna springer rundor på marken. Jag ser en, måste vara en hona för hon arbetar så idogt, drar i kvistar med löv för att skaffa sig tillåten flygvikt, kan det vara flugvikt?

Skuggorna från träden, klockan är bara kvart över nio på morgnen, dessa skuggor av trädstammar ligger som streck över gången. Det bildar ett randigt mönster, precis som "här-går-man" streck på övergångsplatser. Det är som att gå över ett långt övergångsställe.

Hos sjukgymnasten blir mina muskler och nerver stimulerade på en vibrasfärplatta.
Se: VibraSfär
Det är intressant att fotbollsproffsen också använder sig av denna platta.
Man kanske kan börja en ny bana efter några övningar på den?

Efter uppmjukningen går jag faktiskt med en lättare känsla när jag promenerar hem igen.
Jag sträcker ut promenaden så jag inte går direkt hem utan förlänger den motion det är att gå.
Det är en väldigt fin dag. Solen värmer, och jag dristar mig till att ta av den gröna stickade fiskarmössan som håller huvudet varmt. Det är varmt nog ändå och det är jag också.

När jag kommer hem står Anita med huvudet i rabatterna framför huset. Jag ser att Anita också förberett att bilen skall tvättas. Jag vill ta igen mig en stund först, och går in och sätter mig för att hämta andan och mentalt förbereda biltvätten. Det enda roliga med att tvätta bilen är efteråt, att stå där och vaska den fin finns det många ord för.
Men, en Malmbergare ger sig aldrig så det är bara att skruva på vattnet.
Bilen blir fin, det är en fördel att färgen är sådan att skiten inte syns, då hade jag eller någon annan åkt på att tvätta mer.

Nu är det strax lunch, det är så soligt och varmt att man nästan kan sitta ute.
Bäst att vara försiktig, jag har inte råd med att skaffa mig en förkylning.
Varför skulle jag det? Jag är ju redan lite dålig. Men blir bättre!!

Senare på dagen åkte Anita och jag till Ystad för att få en liten utflykt. Då passade jag på att skruva fast en rördel på utkastaren också, nu är vårens renovering av vattensystemet färdigt. Det var det enda arbetet som utfördes där. Vi tog en kopp kaffe i hammocken och satt där en stund i solen.
Här är filmen från besöket i Ystad.

.

1 kommentar:

  1. Jaja, vissa har ju en konstitution som en 22-åring! kantta runt på stan som en yngling sådär.
    Du skall ju vara sjuk!!

    Viljans seger är du ett vandrande bevis på, du icketroende!
    (jag menar att du inte tror på dig själv lika mycket som du själv bevisar)
    G i G-stånga

    SvaraRadera